Genel Sekreter Yusuf Kenan Karataş, okullardaki disiplin anlayışı ve şiddet ortamının öğrencinin olumsuz benlik geliştirmesine yol açtığını belirterek, disiplin yönetmeliğinin değiştirilmesi gerektiğini vurguladı.
Genel Sekreteri Karataş yaptığı açıklamada, MEB’in okul güvenlik standardı oluşturması gerektiğini belirterek, Milli Eğitim Bakanlığı’nın acil çözüm üretmediği sürece şiddet olaylarının artarak devam edeceğini savundu.
Okullardaki şiddetin sadece öğrencileri değil, öğretmenleri de mağdur ettiğini, hem veli hem de öğrenciden şiddet gören öğretmenlerin okul değiştirmek zorunda kaldığı gibi ceza verilmeyen öğrencilerin okullarda kahraman ilan edildiğini söyleyen Karataş, okul içinde özel güvenlik birimleri veya polis bulundurarak şiddeti önlemeye çalışmanın işe yaramayacağını ifade etti.
“ŞİDDET OLAYLARININ ARTMASINDAKİ ETKENLER”-
Karataş, okullarda yaşanan şiddet olaylarının gittikçe artmasının altındaki nedenleri şöyle sıraladı: “Gelir adaletsizliği, halkın gittikçe yoksullaşması, artarak devam eden göç, işsizlik, devlete ve geleceğe dönük güvenin azalması, kültürel yozlaşma, değerlerimizden uzaklaşma ve yabancılaşma gibi nedenlerin yanında kalabalık sınıflar, derme çatma yapılmış okullar, güvenlik önlemlerinin yetersizliği, personel eksikliği, okulların yeterli fiziksel, eğitsel ve rehberlik donanımına sahip olmaması, asıl etkenlerdir.”
Kimi hükümet yetkililerinin gazete ve televizyonların okullarda yaşanan şiddeti haber yapmasının, şiddeti artırdığı yönündeki açıklamalarını, doğru bulmadığını vurgulayan Karataş, “Elbette ki basının bu tür haberleri, olumlu, yönlendirici haber mantığı çerçevesinde vermesi daha doğru olur. Fakat hırçın, kavgacı ve agresif tavırlar sergileyen siyasi parti liderleri ile topluma rol model olan sanatçı, futbolcu ve kanaat önderlerinin gençlere kötü örnek olmaması da gerekir” açıklamasında bulundu.
-“GÜVENLİ OKUL DENİLDİĞİ ZAMAN AKLIMIZA SADECE POLİS YA DA GÜVENLİK ELEMANIYLA ALINAN ÖNLEM GELMEMELİ”-
Okul disiplin yönetmeliğinin de gözden geçirilmesi gerektiğini ifade eden Karataş şöyle devam etti:
“Okullardaki bu disiplin anlayışı ve şiddet ortamı öğrencinin olumsuz bir benlik geliştirmesine yol açmaktadır. Öğrenciler kendilerini, aşağılanmış, tehdit edilmiş, reddedilmiş hissetmekte ve daha fazla içe kapanmakta ya da psikosomatik düzeye varan tepkiler göstermektedir. Güvenli okul denildiği zaman aklımıza sadece polis ya da güvenlik elemanıyla alınan fiziksel önlemler gelmemelidir. Çocuklar bekledikleri desteği okullardan göremezlerse, sosyal olarak istenen davranışları da göstermezler. Bu da güvenli bir okul oluşturmanın önündeki önemli engellerden birisidir. Asıl olan, şiddet ve suç oluştuktan sonra müdahale etmek değil, okulda çocukları takip ederek erken uyarı işaretlerini tespit edebilmektir.”